23 Aralık 2009

Okuribito - Departures

Ölüm geliyor aklıma birden ölüm
Bir ağacın gölgesine sarılıyorum *


Gidişler sadeliğiyle insanı etkileyen, ölüm üzerinden aileye ve topluma bir bakış atan güzel bir film. O kadar sade ve durgun olmasına rağmen 130 dakikann nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz.

Filmde unutmayacağım şey ise "taş mektup"tur. Birine bir taş verirsin ve o kişi taşı eline alınca pürüzünden ağırlığınan yapısından ne hissediyorsa senin hakkında bilgi sahibi olur.

Zaten konuşmaya gerek yok diyor ve az diyaloğuyla minimal bir Japon filmi yaratıyor Yojira Takita.

Şaşırdığım tek şey ise; Japonların tepkilerini ve mimiklerini anlamak gerçekten imkansız.


* Cemal Süreyya

7 yorum:

Cüzzamlı Melek 23 Aralık 2009 23:44  

la olum,
heriflerde göz mü var da mimik olsun. birer çizgden ibaret hepsi..

siyasi film istioz.

Porco Rosso 24 Aralık 2009 10:13  

inan bana bahsettiğim şey gözler değil.
tüm vücutları ve sesleriyle verdikleri tepkiler.

seven samuraida abartıldığını ve kasıtlı olduğunu düşünmüştüm (evet tek japon filmi odur bildiğim sevdiğim:)
ama bundan da aşırı :))

politik film ne var izlenebilecek. gecenin kanatları var nispeten. bir iki içi boş dizi var.
sağlam politik film gelmiyor aklıma. bir karıştırırım. varsa izleyeyim. ama söz vermiyorum.

Cüzzamlı Melek 24 Aralık 2009 13:09  

yerlileri geç, hepsini izledim.
yabancı olsun..
:D
hadi canım, hadi güzelim..

kuntil 24 Aralık 2009 15:56  

cüzzamlı melek'e -eğer izlemediyse- 2008 yapımı Hunger'ı önerebilirim. Benim çok hoşuma gitmişti.

kuntil 24 Aralık 2009 15:56  
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Cüzzamlı Melek 24 Aralık 2009 19:06  

izledim onu şekerim, saol.

Porco Rosso 24 Aralık 2009 20:56  

siparişle de olmaz ki.
hem sırada
awa we go
where the wild things are
bad leteuinant
linha de pass
var. sonra sizin istedğinzi gelir. emirdir :))
ben de izlemiyorum bayadır iyi bir politik film.
ama onlar da peşi sıra çıkıyor zaten.

  © Blogger template 'Isolation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP