25 Kasım 2009

mammoth : nesli tükenen hayvanlar

herkes kend evinde




bu film üç başlık altında değerlendirileiblir.
öncelikle; moodysson'ın hollywood'a kaydığı yönündeki görüşler bu film için geçerli değildir. zira yapımcılar avrupa hatta isveç vatandaşıdır. ayrıca amerika senaryo gereği kullanılmıştır. amaca hizmet amaçlı.

ikinci olarak, moddyson'un sinemasının olgunlaşması. ses, görüntü kalitesinin artışı ve prodüksiyonun nispeten büyüklük açısından hollywood kalitesindedir. ama önemli olan olgunlaşmasıdır. asiliğini bir kenara bırakıp "herkesin" anlayacağı dilden çekmeye karar vermiştir filmini. ama belirtmek gerekir ki fucking amal, together, lilja 4 ever, a hole in my heart ya da conteiner değildir bu film. tokat gibi çarpmıyor. ani değil. sert değil. ama sindire sindire anlatıyor. size iyi gelir mi bilmem. ama bu filme "carrier killer" diyenlerin a hole in my hearta "carrier killer" diyenlerden az olduğuna eminim. tüm filmlerini izlediğim bu adamın bu kadar çabuk durulmasını beklemiyordum yine de.

üçüncü olarak; arriaga, innarutu benzerliği aşikar bir hikaye var karşımızda. nesli tükenmek üzere olan insan nesline bir çağrı niteliğinde film. diyor ki : herkes kendi evinde. herkes kendisine ait olanların yanında iyidir. bu öyle olmalıdır. başkasına anne olmamalısın, başkasının kollarında sıkıntını gidermemelisin. ama amerikalıysan problem yok. nasılsa herşey sonunda düzeliyor. ispanik ya da filipinliysen telaş et.

ben fazlasıyla sevdim filmi ama moddyson'un bakışının değiştiği aşikar. ama bu beni rahatsız etmedi.

5 yorum:

Sakallis 25 Kasım 2009 22:52  

ben lukasımı geri istiyorum! öfkeli ve pürüzlü. filmi izlemeden imdb'de not vermek gibi oldu bu yorum =)

Porco Rosso 26 Kasım 2009 23:11  

on verseydin bari milli duyguların kabarıp. :)

berlinde büyük ödül falan alır umuduyla.

pisces 1 Aralık 2009 01:49  

bu ara cümleleri biraraya getirmekte zorlanıyorum bu sebeple benden beklenmicek şekilde kısa yazıcam :) ama beklentinizin aksine beğendim diycem sevgili "kırmızı domuz" :D hayattaki rolleri keskin çizgilerle ayırmak ne kadar zor,duyarsız kalmak kadar duyarlı olmak zor...hayatta kalmak zor, "o an"da kalmak zor,hayat zor! öle işte...

Porco Rosso 1 Aralık 2009 12:59  

sevgili pisces. gerçekten bu filmi en iyi yorumlayacak kelime ve cümleler bunlar olsa gerek. gerçekten filmin kısa bir analizi olmuş.
sevmene sevindim. ben de sevdim çünkü.

edie finnerty 11 Aralık 2009 22:03  

bu yıl film festivalinde izlemiştim ben mamut'u. daima lilya kadar çarpmadı ama yine de boğazda düğümlenmeler yaratmıştı.

  © Blogger template 'Isolation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP