16 Kasım 2009

500 days of Summer

Teoman'ın Bir kadın Bir erkek şarkısından :
kadın gider
erkek içer

When Harry Met Sally nasıl zamanın ötesindeyse bu film de benim gözümde öyle. Günümüz ilişkisine layıkıyla bir bakış atıyor Marc Webb.



Tom Hansen kendi mesleğini yapmaya çaba sarfetmeyecek kadar tambel(belki de umursamaz) bir tebrik kartı yazarı. Ve bir gün, hayatının sonraki 500 gününün ilk günü oluveriyor. (Evet hepimizin sonraki 500 günü başlatan bir günü var) Ama biz Hansen'i (çavdar tarlası çocuklarında bahsi geçen Hansen'e benzer bir umarsızlığa ve yaratıcılığa sahip olsa da onun kadar serseri ve güçlü değildir) değişik günlerinin değişik ruh halllerindeyken görüyoruz. Mesela gün 344 hansen ağlar. Gün 14 Hansen vaz geçer. 45 Hansen sokaklarda dans ediyor. Gün 500 hansen mutsuz. Gün 1 hansen gerçekten umutlu. (bu rakamsal değerler "mod500" de hesaplanmıştır)

Filmin bir erkek filmi olduğu aşikar. (High Fidelity'e kadın filmi diyenler vardı. Onlar buna da öyle diyebilirler belki). Bir erkeğin aşk döngüsünü gözler önüne seren. Tüm inişleri ve çıkışlarını bizlere yansıtan. Belki tam taraflı değil (kızın ağzından çıkanları hep ikinci kere duyoyoruz zira ve mantığımız onunkiyle çakışıyor) ama erkeğin duygusal değişimini bizim taraf olmamızı sağlayarak aktarıyor.



Yani gördüğüm şeyin bir önemi yok. Ben o adamın hallerini hissediyor ve ekran karşısında kızıyor bağırıyor gülüyor ve ağlıyorum. Sanırım filmin farklı kurgu, mükemmel müzik, iyi oyunculuk performanslarından çok (ki bunlar gerçekten önemli) bana birçok filmin hissettiremediği yoğunlukta şeyler hissettirmesi önemli kılıyor bunu. şeyler diyorum çünkü hayat tek düze değil ve içinde herşey var.



Bu film tesadüfen bol alkollü yoğun diyaloglu bir gece, "Çölde Çay" konuşulduktan sonraki gün izlendi. Sanırım Port Moresby, Joel Barish ve Rob Gordon; Tom Hansen tadında adamlar. Sanırım o filmleri sevdiğim için bu filmi sevdim. Sanırım biraz daha yazarsam kişiselleşen bir yazım olacak. Öperim herkesi.



İlkbahar, yaz, sonbahar...

Evet sonbahar iyi. Orda kalalım.



9/10



Not: soundtrack'i mutlaka dinleyin. fake sağolsun yollamıştı.klavyesi bu tarafa uğramasa da.

5 yorum:

csyasoo 16 Kasım 2009 14:17  

Yazılarını takip ettiğim bir çok kişi bahsetti filmden.Vizeler dolayısı ile vakit bulamıyorum.En kısa zamanda izlememem lazım Moon ile birlikte.

Sakallis 16 Kasım 2009 23:44  

hmm 9 pek yüksek bir rakam =)

Porco Rosso 18 Kasım 2009 08:54  

vizelerden sonra ilk izlenecekler listesinde ilk beştedir bu.
looking for eric. moon. district 9. bu. pazar bir ticaret masalı.

izleyin valla. varsa sevgiliyle. yoksa olmasını istediğin biriyle. (filmden sonra kız gaza gelip kaçarsa karışmam)

9 yüksek lan. ama bu sene az iyi film izledim. ve bu akıcı keyifli başarılı bir film.

kimin notunu kimden esirgiyorum allahınıseversen sakall. bunca yıl herşeyi seven insna sürüsünden olmadık da ne kazandık. herşeyi seven üniversite okumanın çoşkusuyla dolan teenage kız olayım biraz :)

csyasoo 20 Kasım 2009 11:45  

Sonunda izledik.

Yazdık birşeyler bizde :D

http://csyasoo.blogspot.com/2009/11/500-days-of-summer.html

edie finnerty 11 Aralık 2009 22:01  

ben çok beğendim bu filmi. sinemaya elele diz dize, göz göze gelen çiftler "aşk filmi" diye gelmişlerdi ve film çıkışında hepsi tuhaf bakıyorlardı birbirlerine.
every one has been tom and every one has been summer :)

  © Blogger template 'Isolation' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP